Blogg

Kampanjebilder 2021

01/26/2021

PERFEKSJON – ENGASJEMENT – KUNNSKAP

For en tid tilbake hadde vi shoot for å ta kampanjebilder for 2021. Her hadde vi med oss et fantastisk team, og sammen skapte vi magi! Derfor ønsker vi å la dere være med på reisen bak de flotte bildene og ta del i “behind the scenes” for årets kampanjebilder. Vi er stolte av å presentere våre kampanjebilder for det nye året!

Iris Jamne er faglig leder hos Hairport Frisør og har stått for hårstylingen på denne shooten. Hun forteller at inspirasjonen bak bildene er en blanding av kontrast og harmoni. «Motebildet for 2021 består av mange ulike trender – både nye og klassiske. Fokuset har fått et nytt skifte og vi står friere enn noen gang til å uttrykke oss slik vi selv ønsker. Likevel ønsker vi å dra frem to ulike stiler fra motebildet gjennom denne shooten; tekstur og androgyn stil», forteller hun.

Iris mener at det er fantastisk å se folk omfavne sine naturlige krøller med deilig, heftig tekstur og masse volum. «Curl-envy er dermed noe vi som ikke har krøller må leve med, men heldigvis kan vi jukse ved å ta en strukturomforming eller ved hjelp av stylingverktøy. Uansett er det fantastisk at fokuset er på mye aktivitet gjennom hele frisyren og at vi får se så mye forskjellig tekstur i motebildet», legger hun til.

Videre forklarer Iris at androgyn stil er nærmest blitt en selvfølge, og vi elsker at gutta utnytter muligheten til å pynte seg. «Vi ser en blanding av viltre krøller og glatt hår, både langt og kort, og det er virkelig inspirerende å se at det er rom for å uttrykke seg», sier hun. 

Forskjellene mellom menn og kvinner blir stadig mindre, og motebildet i dag tilsier at man kan være slik man ønsker, både pyntet og naturlig. Dette ønsket Iris og produksjonen å tydeliggjøre gjennom bildene, ved å presentere to helt motsatte stiler som likevel uttrykker en perfekt balanse.

Behind the scenes

Tusen takk til det fantastiske teamet bak produksjonen: 

Hår: Iris Jamne
Makeup: Hanne Christophersen Solli
Styling: Michal Olestad/Pudder Agency
Kreativ leder: Tina Bøhn Rismoen
Byrå/produsent: Creative Mill
Foto: Ole Martin Halvorsen/Pudder Agency
Modeller: Mirakela og Daniel fra Idollooks
Fotoassistent: Mario De La Ossa
Hårassistent: Tiraya Paulsen

Michael Olestad som stod for styling er en norsk designer som har vunnet flere priser innenfor sitt yrke. Han har studert fashion ved Middlesex University, og er kjent for sin bruk av materialer og farger.

Vi ønsket selvfølgelig å gjøre shooten så koronavennlig som mulig. Derfor brukte teamet bak produksjonen munnbind gjennom hele shooten, og kreativ leder Tina Bøhn Rismoen lagde koronavennlig mat i egne poser.

Reisen til jule/nyttårs-looken

12/21/2020
,

Vi lar oss inspirere av tittelen til en norsk julefavoritt fra 1976: Reisen til Julestjernen. Her følger vi prinsesse Gulltopp på en reise hvor hun drømmer om å få julestjernen til å skinne igjen. På samme måte ønsker vi å ta dere med på en reise fra start til slutt, hvor målet er å oppnå et skinnende resultat til jule- og nyttårs looken.

Steg 1 – Velg riktig sjampo og balsam

Mange glemmer den forberedende delen av stylingen og har dermed et mindre medgjørlig utgangspunkt, for å oppnå det optimale resultat. Første steg er å velge riktig sjampo og balsam.

I dag er vi beriket med mange alternativer, hvor det finnes løsninger for en hver persons utfordring med håret. Det gjør det vanskelig å velge riktig og derfor har vi skrevet en kortfattet forklaring, på hvordan du kan evaluere alternativene til fordel for ditt hår:

Har du tykt, tørt eller stivt hår så anbefaler vi sjampo og balsam med masse fuktighet. Sliter du med fet hodebunn så kan du bruke sjampo og balsam som gir volum. Slik løfter du håret så hodebunnen får luft. Hvis håret ditt er tynt og slitt så vil det trenge proteiner som vil styrke samt gjenoppbygge skadet hår.

Husk! Man kan også bruke sjampo og balsam med ulike egenskaper. Eksempel: Har du tynt, slitt hår og sliter med fet hodebunn? Da anbefaler vi en kombinasjon av sjampo som gir volum, og balsam som er rik på proteiner.

Steg 2 – Stylingprodukt jobbes inn i vått hår

Som regel ønsker vi volum, hold og tekstur når vi styler håret vårt. Et godt tips for å oppnå dette er å jobbe inn stylingkrem, hårskum eller volumspray, i vått hår. Her finnes produkter som varmeaktiveres når man føner håret, slik at molekylene får utviklet seg, og gi et bedre utgangspunkt for videre styling.

Steg 3 – Bruk varmebeskyttende hårprodukter

Varmeverktøy er hardt for håret og de gjør mer skade enn godt, hvis man glemmer å ta i bruk forebyggende hårprodukter, før selve stylingen. Varmebeskyttende hårprodukter gir håret et beskyttende belegg og skaper et mer medgjørlig utgangspunkt, som også gir et resultat som holder lenger. Eksempelvis så vil produkter som dette skape definerte krøller. Det finnes mange varmebeskyttende hårprodukter, som har ulike egenskaper for å dekke de behovene som finnes.

Steg 4 – Siste hånd på verket

Når håret er krøllet, rettet, bølget eller kreppet ferdig, er vi ved reisens ende. Siste steg er å tilføre produkter for å oppnå det endelige skinnende resultat. For ekstra hold og tekstur avslutter vi det hele med hårspray, hårvoks, paste eller hårgele.

Vipps så er du klar for å skinne i lyset av julestjernen og husk; I julefilmen er det et symbol på lykke og lysere tider . . .

Inspirasjon til julens hårstyling

11/30/2020

Desember måned er like rundt hjørnet, noen har allerede smakt på julebrusen og flere av oss har allerede sett noen julefilmer. Føler du deg skyldig? …Vi klandrer ingen og ber alle om å gjøre akkurat det de ønsker for å få glede i hverdagen. Mange har det tungt for tiden og derfor er det viktig å fylle dagene med aktiviteter som gjør ventetiden lettere. Vi føler oss bedre når vi pynter oss og nå som vi går inn i førjulstiden så håper vi dette innlegget kan inspirere deg til å gjøre en innsats og ta ekstra godt vare på deg selv!

Vi har samlet enkle stylingtips som vi håper du kan dra nytte av i tiden fremover, og for ekstra inspirasjon til jule- og nyttårsfeiringen.

«Accessories makes everything better»

Det finnes uendelig med varianter av tilbehør som enkelt kan spice opp hårfrisyren. I år er det trendy med store spenner og man kan fint ha flere i håret samtidig – Det er stilig! Vil du utfordre deg selv så kan du flette eller twiste håret før du fester det i en spenne bak som på eksempelet til høyre.

Løft håret og oppnå masse tekstur

Ofte kan de riktige hårproduktene være alt du trenger for et holdbart og livlig resultat. Stylingen på bildet over er skapt av hårprodukter som gir volum. Slik får håret masse tekstur og det har en oppløftende effekt.

Eksempler på populære stylingprodukter for volum er hårmousse, hårspray, volumpudder og tørrshampoo. Besøk din nærmeste Hairport Frisør salong for tips om de beste merkene for din hårtype.

Hårspray med shimmer

Vi avslutter med en av våre favoritter. Her har vi satt prikken over i´en med en sølvfarget hårspray. Stylingen skiller seg ut, hestehalen fremhever ansiktet og gir det et flatterende løft samtidig som man oppnår et rent uttrykk. Frisyren er allsidig og passer like fint til stilrene antrekk som til de mere vågale.

Tips! I dag finnes det mange gode alternativer av hårspray med farge. Finn deg en favoritt som passer din hårfarge og lag en «balayage» inspirert look hvor fargepigmentene fra sprayen forsterkes ut mot tuppene. Slik kan man oppnå store forandringer for én kveld da fargen forsvinner etter én vask. Genialt og veldig gøy!

Vi håper innlegget ga deg en motivasjonsboost til å pynte deg til fordel for egen selvfølelse og ikke bare for andres øyne. Ta vare på deg selv.

HAIRPORTFONDET

11/06/2020

Helt siden oppstart har kjærligheten til lokalsamfunnet stått støtt som en av selskapets grunnpilarer. Det å være tilstede og å bidra er viktig for Hairport frisør. Som takk for at så mange besøker salongene våre, og har gjort det i mange tiår, ønsker vi å gi noe tilbake. Derfor relanseres Hairportfondet! 

Fondet ble opprinnelig til som en idé av Hairport frisør gründer, Roy Rismoen. Han har alltid hatt et brennende engasjement for idretten og skapte konseptet med et ønske om å bidra til barneidretten i lokalsamfunnet. Det resulterte blant annet i nye drakter og nytt utstyr til både lag og foreninger. 

Relanseres i ny drakt

2020 har vært et utfordrende år for mange og vi vil ende året med noe fint. Derfor børster vi støv av Hairportfondet og presenterer konseptet i ny drakt. Tidligere har fondet vært konsentrert rundt idretten. Nå åpner vi opp for et bredere spekter av potensielle kandidater. Det kan være alt fra lag, foreninger, hverdagshelter, ildsjeler og folk generelt som ønsker å gjøre noe fint for menneskene rundt seg. 

En stor takk til nærmiljøet
Eier og kreativ leder ved Hairport Frisør, Tina Rismoen.

Kjedens eier og kreative leder, Tina Rismoen sier at selskapes salonger er privilegerte med en stor og lojal kundebase som har gitt Hairport frisør stødige ben å gå på igjennom flere tiår. Hairportfondet er et resultat av dette. Det er et takknemlighetstilbud hvor vi gir tilbake til nærmiljøet.

«Man må gi og ta. Da blir det et mye koseligere lokalsamfunn. Vi går litt etter Blekkulfs nydelige utsagn:

Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt«

I desember skal det deles ut 100  000 kroner til flere gode formål i nærmiljøet rundt våre salonger. I den forbindelse trenger vi din hjelp til å finne de beste kandidatene! Vi vil se etter de som får mest glede ut av penger fra fondet. Eksempler på hva vi kan støtte er: utstyr, prosjekter, arrangementer eller kanskje en opplevelse for noen som fortjener det. 

Slik søker du

Søknaden sendes til hairportfondet@hairport.no og merkes med «Hairportfondet».

For å kunne bli vurdert så må følgende spørsmål besvares i søknaden:

  1. Hva søker du støtte til og hvorfor?
  2. Hvor mye ønsker du i støtte?
  3. Legg ved enkel oversikt/budsjett over hva pengene skal brukes til.
  4. Søker du på vegne av deg selv, eller som et lag, forening, organisasjon eller liknende?
  5. Hvilket nærområde hører du/dere til?

AVSLUTTET *Søknadsfristen var 1. desember 2020 og utdelingsdato er 12. desember 2020.

#hairportfondet #engasjement #nærmedeg