Om oss

Hairport Frisør er en kjede med 19 salonger. Vi har siden 1979 bygd opp en solid bedrift som er i kontinuerlig utvikling. Vi vektlegger kvalitet og personlig service, og våre frisører holdes oppdatert på trender gjennom kurs og kvalitetssikring. Vi innehar spesialkompetanse innenfor blant annet parykk og hair-extention.

Vi er stolt av vårt opplæringsprogram for frisørlærlinger, og kan vise til gode resultater!

Velkommen til oss!

Hovedkontor

Hairport Frisør AS
Solheimveien 56, 1473 Lørenskog
Tlf 67 91 19 60
firma@hairport.no

Hairport Frisør vektlegger kvalitet og personlig service,
for oss er det viktig å ha hjerte til faget! 

HISTORIEN: Hårfine nordmenn siden 1979

I dag er det vanskelig å se for seg at ideen rundt Hairport Frisør startet fra enkle kår i Roy Henrik Rismoens daværende hjem, en folkevogn. Uten å ha fullført grunnskolen klarte han å bygge opp en av Norges største frisørkjeder.

Roy Henrik Rismoen – fra frisørlærling til stjerneskudd innen bransjen
Som bare 15-åring dro Rismoen fra Finnskogen til Oslo mot større ting, og frisørkarrieren hans startet ganske plutselig. Etter å ha prøvd seg på̊ Christian Radich og i anleggsbransjen, kom han over en annonse i avisen. Kåre Nilsen søkte frisørlærlinger, og selv om dette var en helt ny bransje, bestemte Rismoen seg for å søke. Det resulterte i en karriere med mange bragder.

«Jeg har aldri forstått meg på hvorfor det falt meg inn å søke. Jeg bare gjorde det. Det skjedde litt tilfeldig. Når jeg så skjønte at dette var noe jeg virkelig kunne og likte var jeg solgt. Kall det skjebnen,» sier Rismoen mens han ler.

Rismoen tok sølv i herrefaget for lærlinger i sitt første NM, og året etter tok han gull. Når Norge ikke ble stort nok var det EM og VM i Amerika, Østerrike og Sveits som stod for tur. Her var størrelsen på arrangementene betraktelig større. Med seg hjem tok han mange gjeve plasseringer, men ikke minst erfaring og fagkunnskap.

Fagkunnskap, engasjement og perfeksjon
Rismoen var daglig leder hos Kåre Nilsen i noen år før han ville gjøre mer. Med den kunnskapen Rismoen satt på, og sitt store engasjement, var han sulten på noe større. Han sluttet hos Kåre Nilsen, og sammen med Alf Johan Fjeld ble Alf og Roys Hairport til, og den første salongen åpnet i Schweigaards gate i 1979. Duoen gjorde det stort, og med den erfaringen de hadde fikk de mange lojale kunder. De solgte ut hårshow på hårshow, og det som startet i det små i enkle omgivelser ble til en hel kjede.

Etter et tiår med mye suksess bestemte guttene seg for å skille lag, og Alf og Roys Hairport ble til Roys Hairport. Når den gjorde det stort i skandinaviske mesterskap gikk det bare oppover. Kjeden har vokst seg større og utviklet seg til å bli Hairport Frisør, slik vi kjenner kjeden i dag. Dypt i røttene ligger kjerneverdiene fagkunnskap, engasjement og perfeksjon.

Etter at Rismoen nå sakte men sikkert har beveget seg mot pensjonisttilværelsen er det datteren Tina Bøhn Rismoen, sammen med niesen Julie Rismoen, som har tatt over skuta.

Identitetsfokus
Identitetsbygging har vært i fokus hos Hairport Frisør de siste årene. Alle frisørsalongene har i løpet av de siste årene fått et likt uttrykk, og en lik profilering. Fremover har Hairport Frisør ingen planer om å stoppe utviklingen av sin kjede, for de vil vise lojalt at det som startet i folkevognen til Roy Rismoen er i trygge hender.

Roy H. Rismoen kan se tilbake på en karriere med mange bragder. Her fra Hairport Frisørs årsfest, her sammen med sin kone og datteren Tina Rismoen, som er kjedens kreative leder i dag. 
Foto: Alva Thylen
Roy H. Rismoen kan se tilbake på en karriere med mange bragder. Her fra Hairport Frisørs årsfest, her sammen med sin kone og datteren Tina Rismoen, som er kjedens kreative leder i dag. Foto: Alva Thylen
Hairport_40_SORT
Fra åpning av Roys første Hairport-salong i Schweigaards gate, 1979.
Fra åpning av Roys første Hairport-salong i Schweigaards gate, 1979.
Rismoen fikk raskt et godt rykte innen 
bransjen.
Rismoen fikk raskt et godt rykte innen bransjen.

HISTORIEN: Hårfine nordmenn siden 1979

I dag er det vanskelig å se for seg at ideen rundt Hairport Frisør startet fra enkle kår i Roy Henrik Rismoens daværende hjem, en folkevogn. Uten å ha fullført grunnskolen klarte han å bygge opp en av Norges største frisørkjeder.

Roy Henrik Rismoen – fra frisørlærling til stjerneskudd innen bransjen
Som bare 15-åring dro Rismoen fra Finnskogen til Oslo mot større ting, og frisørkarrieren hans startet ganske plutselig. Etter å ha prøvd seg på̊ Christian Radich og i anleggsbransjen, kom han over en annonse i avisen. Kåre Nilsen søkte frisørlærlinger, og selv om dette var en helt ny bransje, bestemte Rismoen seg for å søke. Det resulterte i en karriere med mange bragder.

«Jeg har aldri forstått meg på hvorfor det falt meg inn å søke. Jeg bare gjorde det. Det skjedde litt tilfeldig. Når jeg så skjønte at dette var noe jeg virkelig kunne og likte var jeg solgt. Kall det skjebnen,» sier Rismoen mens han ler.

Rismoen tok sølv i herrefaget for lærlinger i sitt første NM, og året etter tok han gull. Når Norge ikke ble stort nok var det EM og VM i Amerika, Østerrike og Sveits som stod for tur. Her var størrelsen på arrangementene betraktelig større. Med seg hjem tok han mange gjeve plasseringer, men ikke minst erfaring og fagkunnskap.

Rismoen fikk raskt et godt rykte innen 
bransjen.
Rismoen fikk raskt et godt rykte innen bransjen.

Fagkunnskap, engasjement og perfeksjon
Rismoen var daglig leder hos Kåre Nilsen i noen år før han ville gjøre mer. Med den kunnskapen Rismoen satt på, og sitt store engasjement, var han sulten på noe større. Han sluttet hos Kåre Nilsen, og sammen med Alf Johan Fjeld ble Alf og Roys Hairport til, og den første salongen åpnet i Schweigaards gate i 1979. Duoen gjorde det stort, og med den erfaringen de hadde fikk de mange lojale kunder. De solgte ut hårshow på hårshow, og det som startet i det små i enkle omgivelser ble til en hel kjede.

Fra åpning av Roys første Hairport-salong i Schweigaards gate, 1979.
Fra åpning av Roys første Hairport-salong i Schweigaards gate, 1979.

Etter et tiår med mye suksess bestemte guttene seg for å skille lag, og Alf og Roys Hairport ble til Roys Hairport. Når den gjorde det stort i skandinaviske mesterskap gikk det bare oppover. Kjeden har vokst seg større og utviklet seg til å bli Hairport Frisør, slik vi kjenner kjeden i dag. Dypt i røttene ligger kjerneverdiene fagkunnskap, engasjement og perfeksjon.

Etter at Rismoen nå sakte men sikkert har beveget seg mot pensjonisttilværelsen er det datteren Tina Bøhn Rismoen, sammen med niesen Julie Rismoen, som har tatt over skuta.

Identitetsfokus
Identitetsbygging har vært i fokus hos Hairport Frisør de siste årene. Alle frisørsalongene har i løpet av de siste årene fått et likt uttrykk, og en lik profilering. Fremover har Hairport Frisør ingen planer om å stoppe utviklingen av sin kjede, for de vil vise lojalt at det som startet i folkevognen til Roy Rismoen er i trygge hender.

Roy H. Rismoen kan se tilbake på en karriere med mange bragder. Her fra Hairport Frisørs årsfest, her sammen med sin kone og datteren Tina Rismoen, som er kjedens kreative leder i dag. 
Foto: Alva Thylen
Roy H. Rismoen kan se tilbake på en karriere med mange bragder. Her fra Hairport Frisørs årsfest, her sammen med sin kone og datteren Tina Rismoen, som er kjedens kreative leder i dag. Foto: Alva Thylen